Cel projektu
Celem naszego projektu jest stworzenie realistycznego symulatora jazdy wozem bojowym lub czołgiem przeznaczonego do gier komputerowych głównie do War Thunder.
Nasz projekt zakłada budowę interaktywnego stanowiska, które pozwoli użytkownikom wcielić się w trzy kluczowe role załogi czołgu:
Dzięki temu chcemy zapewnić nie tylko wyjątkowe wrażenia z rozgrywki, ale także możliwość nauki i zrozumienia mechaniki obsługi prawdziwego pojazdu pancernego.
Projekt naszego symulatora to krok w stronę bardziej realistycznych doświadczeń w grach militarnych, ale także świetna okazja do rozwijania wiedzy z zakresu mechaniki, automatyki i programowania. Dzięki podziałowi ról na trzy stanowiska udało nam się oddać ducha współpracy w załodze czołgu, co jest kluczowym elementem zarówno w grze War Thunder, jak i w rzeczywistości.
Zasada działania
Symulator składa się z trzech niezależnych stanowisk, z których każde odpowiada za inną funkcję w załodze czołgu.
Aktualny stan zaawansowania projektu
Obecnie pracujemy nad kluczowymi elementami symulatora, które pozwolą na jego pełną funkcjonalność. Jednocześnie pracujemy nad montażem pneumatyki działa, integracją sterowania z grą oraz wykonujemy nasze autorskie części za pomocą drukarek 3D. Sukcesywnie projektują i drukują niezbędne elementy konstrukcyjne, takie jak uchwyty, mechanizmy sterujące oraz obudowy. Prototypowanie mechanizmów działa opiera się na montażu i testowaniu systemu ładowania pocisków, który jest wyposażony w siłowniki pneumatyczne. Od strony wirtualnej projektu dopasowujemy kontrolery, takie jak wajchy i korbki, do sterowania pojazdem w War Thunder, aby uzyskać jak najbardziej realistyczne odwzorowanie ruchów czołgu.
Plany na przyszłość
W zakresie naszych pomysłów do rozwinięcia w przyszłości znajdują się:
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Program Operacyjny Wiedza Edukacja Rozwój 2014-2020 "PL2022 - Zintegrowany Program Rozwoju Politechniki Lubelskiej" POWR.03.05.00-00-Z036/17